________ DICAR MOTORHOMES .
Dicar Motorhomes is de marktleider in motorhomes in België. De groep bestaat uit 5 vestigingen, met showrooms in o.a. Geel en Drongen. In 2017 verkocht het bedrijf zo’n 2.200 motorhomes waarvan een 600-tal tweedehands.
Daarnaast staat Dicar ook bekend voor de verhuur van motorhomes en een goede service na verkoop. Het bedrijf bestaat ondertussen zo’n dertig jaar, maar heeft vooral de laatste tien jaar een enorme groei gekend. Marketing Automation speelt in een grote rol in het behouden van deze groei.
Samen met Phobos & Actor schrijft Dicar reeds drie jaar aan een succesverhaal met Marketing Automation. Voor Dicar is een persoonlijk contact met de klant en een goede opvolging cruciaal. Vanuit de sterke groei in de afgelopen jaren ontstond de behoefte aan een systeem dat het mogelijk maakt om leads en klanten heel gericht op te volgen en persoonlijk en relevant te benaderen.
10% GEMIDDELDE CLICK RATE
In 2018 werden meer dan 280.000 e-mails verstuurd naar prospecten, leads en klanten. Deze e-mails vallen op dankzij dynamische content die zich aanpast aan de specifieke interesses van de ontvanger. Die variatie resulteerde in een gemiddelde open rate van 57% én een hogere click rate van gemiddeld 10%.
Naast de e-mailcommunicatie wordt Marketing Automation bij Dicar
ook intensief gebruikt voor de opvolging van leads. Via de ingebouwde
Custom Relationship Management (CRM) worden alle leads en
bestaande klanten opgevolgd om ze op ieder moment in hun uniek koopproces
zo goed mogelijk te kunnen dienen.
E-mails gericht op de specifieke interesses van de klant voor een persoonlijke benadering.
Opvolgen van leads en huidige klanten voor een efficiënte benadering.
Inschrijvingen voor evenementen of infosessies en vragen over bepaalde producten.
“Met marketing automation beschikken we over de mogelijkheid om onze leads gericht op te volgen. Via een persoonlijke aanpak bieden we relevante content gericht op de specifieke interesse van de klant.”
Dicar Motorhomes maakt een einde aan massacommunicatie. Via persoonlijk e-mails die zich aanpassen aan de interesses van de lead of klant krijgen leads de juiste informatie op kritieke momenten in hun uniek koopproces.
LEES MEER